Tento jav som spomenul v mojom blogu o dátovej analytike, kde ho vysvetľujem pomocou matematického výrazu „1+1=3“. Čo to ale znamená v praxi?

Vysvetlime si to na konkrétnom príklade – e-shop s tovarom.

Prípad A:

Tím ľudí prišiel na nápad vytvoriť si e-shop s oblečením, ktoré má extravagantný dizajn a vysokú cenu. Členovia tímu sa domnievali, že tento nápad je jedinečný a bude po ich výrobkoch veľký dopyt. Po konzultáciách a stretnutiach s dizajnérmi a programátormi, ktorí mali na starosti e-shop, si prebrali všetky potrebné funkcie, ktoré by mal spĺňať a dizajn, ktorý by mal ladiť k ich značke. E-shop sa pripravil na používanie a nahral na ostrú doménu. Od tohto času sa spoliehali na to, že e-shop im prinesie naplnenie biznis cieľov. Čakali týždeň, mesiac, … Za tento čas zaznamenali nepatrný dopyt po ich tovare. Zamýšľali sa kde je problém. Prečo to konkurencií ide a nám nie? Neskoro. Nápad skrachoval. Nevedeli určiť slabé miesta a využiť príležitosti, ktoré sa im za ten čas ponúkali. Nemali informácie o svojich návštevníkoch, o ich správaní, teda nemali žiadne relevantné podklady, na základe ktorých by sa vedeli rozhodovať počas obdobia fungovania e-shopu. Tomuto javu hovoríme „majiteľ to videl inak, ako jeho zákazník, no majiteľ si svoje veci nekupuje“.

Prípad B:

Tím ľudí prišiel na nápad vytvoriť si e-shop s technologickými vychytávkami. Predtým ako sa pustili do realizácie tejto myšlienky, obrátili sa na externý tím odborníkov v online prostredí a požiadali ich o spoluprácu pri budovaní ich značky. Tento tím si v predrealizačnej fáze určil konkurenciu a jej aktivity v online prostredí. Prostredníctvom vhodných analýz interného a externého prostredia definoval východziu pozíciu značky klienta a všetky aktivity uspôsobil na to, aby bol klient od jeho vzniku konkurencieschopný. Vytvorili e-shop, ktorý sa funkciami odlišoval od konkurencie a priniesol zákazníkovi pridanú hodnotu. K e-shopu sa napojil vhodne nastavený analytický nástroj, ktorý nesledoval len základné ukazovatele, ale aj zadefinované CTA tlačidlá či podrobné správanie používateľa e-shopu, vypracovávali sa analýzy a vytvorila sa vhodná online reklama, ktorej relevancia sa pravidelne kontrolovala. Počas týchto akcií sa všetko preberalo s klientom. Všetky úpravy, ktoré si používatelia určili sa zapracovali a e-shop funguje a dosahuje želané výsledky. 

Samozrejme, že každý biznis je iný a môžu nastať s použitím rovnakého postupu rozdielne výsledky. Preto sa v Accencis snažíme čo najviac uspôsobiť postupy, analýzy a iné činnosti na mieru klientovi a jeho zákazníkom.  

Prostredníctvom hore spomenutých príkladov som chcel priblížiť tzv. synergický efekt činností v podnikaní. Dá sa prirovnať hodinkám, kde jedno zle nastavené koliesko vie znefunkčniť celý systém. Spoliehať sa na to, že jeden nástroj (e-shop / web stránka / reklama,…) dokáže firmu obchodne spasiť je naivné. Len spoluprácou viacerých nástrojov, techník a úprav sa vie dosiahnuť želaný efekt. Ak neviem kto je môj používateľ, tak neviem kto je môj potenciálny zákazník a čo odomňa chce. 

Internet. Dáta. Analýzy. Kooperácia. Úspech.

 

Team Accencis

 

Použitý slovník:

CTA (Call-to-action) tlačidlo – ikona resp. tlačidlo s popisom, ktoré má za úlohu zvýrazniť požadovanú akciu, ktorú by mal používateľ na webe vykonať (vložiť do košíka,…)