V tejto prípadovej štúdií chcem poukázať na to, aké je dôležité zadefinovať činnostiam v spoločnosti ciele a koncepciu. Tak, ako to vizualizuje náš (no)data model v blogu Dátová analytika, ktorý sa nachádza v sekcií Vzdelávanie. V tomto prípade sa ale jedná o prístup, ktorý sa riadi kvantitou, v tomto prípade prepočtami a pravidelným zaznamenávaním mesačných cieľov. Case study je doplnená o moje myšlienky. 

„Tajomstvo marketingu je . . . vytvoriť ÚŽASNÝ produkt“ Noah Kagan

Spoločnosť Mint prišla na trh s ideou zjednotiť všetky finančné účty do jednej aplikácie, v ktorej si môžte prechádzať medzi účtami a sledovať, ako sa vyvíja ich stav pomocou grafov. Túto myšlienku dotvorili o to, že ponúkajú aj rady, ako ešte viac vyťažiť z dostupných zdrojov prostredníctvom výdavkových optimalizácií, investícií a pod.

Kvantitatívny marketing (Quant-based marketing)

 Jeho podstata spočíva v širokom oslovení súčasných a potenciálnych zákazníkov, dostať sa do povedomia a pristupovať k celkovému cieľu čiastkovo. Uplatňuje princípy definovania SMART cieľu v súvislostiach a v určitej postupnosti. 

  1. Stanoviť si ciele

Prečo to je také dôležité? Bez pevného koncového bodu sa po čase smer mení a môže dôjsť k           chaosu, v ktorom vznikajú iracionálne rozhodnutia vyvolávajúce nesprávne činy. V kvantitatívnom marketingu sa treba pozerať na hlavný cieľ, od ktorého sa odvíjajú činnosti a PREPOČTY.

„Teda, ak máme predávať produkt za 100 USD mesačne a chceme zvýšiť svoj mesačný príjem z 0 na 10 000 dolárov, prvá vec, ktorú musíme urobiť, je zistiť, koľko zákazníkov potrebujeme, aby sme zasiahli hranicu 10 000 dolárov mesačne. V takom prípade by to bolo 100 zákazníkov, ktorí platia 100 dolárov mesačne.“

       2.  Stanoviť si časové rozhranie

Dokedy resp. s akou pravideľnosťou sa má daná suma získať? Toto časové obdobie musí byť realisticky nastavené.

„Napríklad chceme získať 100 nových zákazníkov za 3 mesiace. Dalo by sa dokonca rozdeliť ďalej na ~ 16 nových zákazníkov za týždeň.“

       3.  Nastaviť prehľady

V našom prípade doplnené o nastaviť prehľady, ktorým rozumiete. To je alfa-omega dát, ktoré vytvárame. Len tak môže byť nastavený správny smer napredovania, a len tak sa môžu robiť rozhodnutia, ktoré nedegradujú spoločnosť. V nich je dôležite spoznať:

  • kto, čo kupuje resp. robí v online priestore,
  • aký obsah je najrelevantnejší,
  • odkiaľ k vám zákazníci prídu, 
  • a pod. 

        4.  Skúmať zdroje

Neustále vyhodnocovať relevantnosť dát zo zdrojov a určiť aký zdroj je najvhodnejší a najpopulárnejší pre biznis. Medzi ne patrí:

  • SEO optimalizácia a SEM platené reklamy,
  • PR,
  • online vs. offline,
  • a pod. 

„Pri výbere zdrojov majte na pamäti rozpočet a rozhodujte o tom, ktoré zdroje majú určiť priority. Ak máme nejaký rozpočet, zdroje ako platené sponzorstvo a sociálne reklamy môžu fungovať úžasne. S malým alebo nulovým rozpočtom by bolo lepšie zamerať sa na viac organických kanálov, ako je obsah a PR.“

         5.  Stanoviť cieľové skupiny

Na základe doteraz získaných dát vytvoriť relevantné informácie, ktoré približujú na základe psycho-grafických vlastností segmenty spoločnosti (jej cieľové skupiny). Medzi základné členenia patria:

  • B2B / B2C,
  • pohlavie, vek, oblasť, čas,
  • Generácie Y,Z, Mileniáli,
  • a pod.

         6.  Vytvoriť časovú os

V nej zaznamenávať metriky v predomzadefinovaných dimenzií a kontrolovať po akom čase sa naplnili. Je to preto, aby sa ciele vnímali ako lepšie dosiahnuteľné. Z každého celku si je potrebné zobrať celkové ciele a rozdeliť ich na lepšie zvládnuteľné kúsky, ktoré zapadajú do časového rámca.

         7.  Zaznamenávať úspechy

„Prvých pár týždňov vašej stratégie bude pravdepodobne obsahovať veľa experimentov a testov, až kým nenájdete, čo funguje (a čo nie). V Mint.com sme pri prvom uvedení produktu na trh otestovali hneď niekoľko.

Údaje z týchto testov nám umožnili dozvedieť sa viac o tom, ktoré správy rezonovali s cieľovým publikom a pomohli nám vylepšiť náš obsah a zvýšiť počet konverzií. Preto je dôležité merať výsledky v tabuľke, aby ste mohli zistiť, kde je potrebné upraviť váš plán.

Ak má zdroj slabý výkon a vy ste vyskúšali niekoľko testov, môžete ho vyhodiť a nahradiť ho iným zdrojom. Podobne, ak zdroj začína fungovať mimoriadne dobre, mali by ste doň zdvojnásobiť svoje finančné zdroje, aby ste maximalizovali svoj rast.“

V kvantitatívnom marketingu, záleží iba na potvrdených zdrojoch prenosu (požadovanej akcie zákazníka). Ak chcete byť úspešní, musíte mať všetko pripravené a myslieť v predstihu. Nič netreba nechať na náhodu.